Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzaniu danych osobowych na podstawie art.13 ust. 1 i 2 oraz 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”)
1. |
Tożsamość i dane kontaktowe Administratora Danych Osobowych |
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gniewkowie, ul. Dworcowa 8c,
|
|
2. |
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych |
Powołany został Inspektor Ochrony Danych w e-mail: iod@mgops-gniewkowo.pl oraz pisemnie na adres siedziby administratora.
|
|
3. |
Cel i podstawy prawne przetwarzania |
|
|
4. |
Odbiorca danych |
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom w zakresie niezbędnym do realizacji ich zadań ustawowych np. wojewodzie, organom gmin, Policji oraz podmiotom uprawnionym do kontroli tut. urzędu |
|
5. |
Okres przechowywania danych |
Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa (od 10 do 50 lat). |
|
6. |
Prawa podmiotów danych |
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci. |
|
7. |
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego |
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych: Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa |
|
8. |
Źródła pochodzenia danych osobowych |
W przypadku, gdy Pani/Pana dane osobowe nie zostały zebrane bezpośrednio od Pani/Pana, zostały pozyskane z innych źródeł: drogą elektroniczną, za pośrednictwem ministra właściwego do spraw rodziny, lub drogą pisemną od organów podatkowych lub ministra właściwego do spraw finansów publicznych, organów emerytalno-rentowych oraz z rejestrów publicznych, w tym z rejestru PESEL, o którym mowa w przepisach o ewidencji ludności, oraz drogą elektroniczną, za pośrednictwem ministra właściwego do spraw rodziny z systemu informacji oświatowej, o którym mowa w przepisach o systemie informacji oświatowej, z Centralnego Wykazu Ubezpieczonych oraz z publicznie dostępnych rejestrów (np. CEiDG, KRS) |
|
9. |
Kategorie odnośnych danych osobowych ( pozyskanych z innych źródeł) |
Informacje o dochodzie podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych wszystkich członków rodziny, informacje o dochodzie, który stanowi ulga na dziecko do wysokości składek na ubezpieczenie społeczne, dane dotyczące osób pobierających świadczenia rodzinne, osób ubiegających się o świadczenia rodzinne oraz członków ich rodzin: imię i nazwisko, data urodzenia, numer PESEL, stan cywilny, obywatelstwo, informacje o uczęszczaniu dziecka lub osoby uczącej się do szkół i placówek oświatowych, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności, informacje o prawie do świadczeń opieki zdrowotnej, informacje o rozliczaniu się z podatku dochodowego od osób fizycznych, informacje o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne, informacje o zgłoszeniu do ubezpieczeń społecznych |
|
10. |
Inne informacje |
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustaw i Rozporządzeń wymienionych w pkt 3. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również nie będą profilowane.
|